Dies enrere s’ha portat a terme un curs formatiu de com els botiguers
podem adaptar-nos a les noves necessitats del mercat
on-line organitzat per la Unió Intersectorial Empresarial del Ripollès i amb el suport de la Unió de Botiguers de Ripoll i de la Cambra de Comerç de Girona, amb la pretensió de ser capaços de crear la pròpia botiga on-line.
Som
conscients del valor afegit que aporta la innovació comercial en la
competitivitat del sector, d’aquí que l’aplicació de les TIC i
concretament del comerç electrònic, sigui l'objectiu prioritari per
nosaltres i en conseqüència en el nostre afany per promoure accions i
iniciatives encaminades a que les noves tecnologies siguin presents
de manera real en el comerç local. En
els darrers anys les pimes de comerç han realitzat un important
avenç en l'aplicació de les noves tecnologies i el comerç electrònic,
però és evident que encara queda un llarg camí per recòrrer envers una plena implementació en el sector. Sens
dubte, les innovacions tecnològiques compensen a l’empresa
comercial amb la interactivitat amb els clients, la difusió de la
informació sobre els productes, ofrerint nous canals de comercialització,
la minimització dels costos, l’agilització de les gestions amb
l’administració, la millora de la gestió comercial i de la imatge
corporativa, les campanyes de promoció,
la difusió a través de xarxes socials, les plataformes de comerç electrònic i de
màrqueting digital. Tot aquests beneficis resulten molt valuosos, especialment en
la situació de crisi i caiguda del consum en la que ens trobem
immersos, i les pimes de comerç ho hem de saber aprofitar.
Segons l’informe de Fundatec, durant els últims anys hi ha hagut una
verdadera evolució pel que fa a dotació tecnològica del sector.
L’estudi detalla l’alt percentatge d'establiments
comercials que disposen a l’actualitat d’equipament informàtic
multifunció davant l’ordinador portàtil, també destaca
l’espectacular increment de les xarxes sense fils amb accés a
Internet. Pel que respecta al comerç electrònic les xifres no son
tan cridaneres però indiquen un creixement gradual sobre tot en les
compres a través de la xarxa. Una dada positiva que ofereix aquest informe és que la principal causa al·legada per les empreses per no utilitzar el comerç electrònic
ha deixat de ser que els productes no siguin adequats per ser
comercialitzats per Internet. Tanmateix causes com el cost i la
falta de preparació de la clientela també es redueixen. Per tant,
el principal motiu per no comprar ni vendre per Internet és
senzillament que l’empresari no s’ho ha plantejat. Així mateix,
el comerç electrònic a través de dispositius mòbils encara és
molt minoritari en aquest sector, però de mica en mica es pot
apreciar un notable avenç en la implementació. En
resum, està clar que encara existeixen algunes barreres que
dificulten la introducció de la tecnologia al nostre sector, però
al mateix temps apareixen una sèrie de símptomes que ens fan tenir
confiança i una evolució molt positiva, com pot ser l’abaratiment
de les tecnologies i el relleu generacional, que també té un paper
rellevant en la modernització dels procediments de venta. Per
altra banda creiem essencial que continuïn les polítiques de suport
a banda de les reduccions pressupostàries. Com
diu en Miquel Àngel Fraile, Secretari General de la Confederació de Comerç de Catalunya, hem de
continuar treballant per la convivència entre el comerç de
proximitat i el comerç on-line, totalment complementaris i que representen una oportunitat d’obtenir
millors beneficis.
Àngel L. Muñoz
Membre de la Junta de la UIER
i President de la Unió Botiguers de Ripoll
on-line organitzat per la Unió Intersectorial Empresarial del Ripollès i amb el suport de la Unió de Botiguers de Ripoll i de la Cambra de Comerç de Girona, amb la pretensió de ser capaços de crear la pròpia botiga on-line.

Àngel L. Muñoz
Membre de la Junta de la UIER
i President de la Unió Botiguers de Ripoll
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada