dimecres, 8 de febrer del 2012

AJORNAR ELS IMPOSTOS QUAN FALTA LIQUIDITAT A L’EMPRESA


1 - Introducció


En aquells supòsits en què la falta de liquiditat d’una empresa no permet fer front al pagament dels impostos, és important recordar que l’opció de deixar de pagar o de no presentar la declaració suposa importants costos que, de vegades, poden evitar-se. Demanant un ajornament s’evitaran, entre altres, els recàrrecs per presentació de la declaració fora de termini.


2. Procediment


El procediment per sol • licitar un ajornament al pagament dels impostos és molt senzill. En el supòsit de les autoliquidacions, l’ajornament caldrà sol • licitar a través d’Internet en el moment de la presentació. Per a això, quan es presenti una declaració des de la pàgina web d’hisenda, en lloc d’escollir l’opció "fer d’ingrés" s’ha d’escollir l’opció "ajornar el pagament".


En cas de liquidacions efectuades per la pròpia Hisenda, també és possible sol • licitar ajornament, presentant una sol • licitud abans que venci el termini de pagament.


Cal precisar que, com a norma general, els deutes derivades de les retencions practicades a tercers no són ajornables. No obstant això, davant la falta de liquiditat de les empreses en aquests últims anys, Hisenda està sent més flexible i permet que pugui ser ajornat el pagament de les retencions efectuades als treballadors.


3. Documentació requerida

En el moment de sol • licitar un ajornament, es requereix que s’indiquin les causes que el motiven, així com els terminis d’ajornament o fraccionament que proposa el contribuent. Cal destacar que aquests terminis no han de respondre a una designació aleatòria, sinó que han de suposar que al seu venciment es podrà fer front al deute pendent.


En el supòsit en que l'import total dels deutes de l’empresa superi els 18.000 euros, serà necessari oferir una garantia de pagament. Per això, juntament amb l’ajornament s’ha de presentar un compromís d’aval emès per una entitat financera. Aquest compromís d’aval és un document emès per un banc que compromet al mateix a garantir el deute en cas que l’ajornament sigui acceptat.





Si no es pogués obtenir l'esmentat aval, hi ha altres garanties que oferir a Hisenda, com els crèdits ostentats davant els clients d’una empresa, una hipoteca ... En aquests supòsits serà necessari aportar el balanç i el compte d’explotació, una valoració independent de dels béns oferts en garantia i l’explicació dels motius pels quals no s’ha pogut obtenir l’aval bancari.

4. Conclusions



En els casos en què, per dificultats de tresoreria, les empreses no puguin fer front al pagament dels impostos, l'ajornament dels deutes derivats de la presentació dels mateixos és la millor opció per tal d'evitar els recàrrecs executius i per presentació extemporània de declaracions.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada