dimecres, 8 de febrer del 2012

NOTIFICACIONS ELECTRÒNIQUES – VACANCES FISCALS


El Real Decret 1615/2011, del 14 de novembre, publicat en el BOE el 26/11/2011, i l’Ordre EHA/3552/2011, del 19 de desembre, que el desenvolupa, publicada al BOE el passat 29/12/2011, introdueixen la possibilitat d’assenyalar 30 dies a cada any en els que l’Agència Estatal d’Administració Tributària no posarà notificacions a l’adreça electrònica habilitada.


Aquesta novetat important implica:

- La possibilitat d’assenyalar un màxim de 30 dies naturals a cada any en els que l’Agència Estatal d’Administració Tributària no podrà posar notificacions a l’adreça electrònica habilitada.


Quan la notificació electrònica resulti incompatible amb la immediatesa o celeritat que requereixi l’actuació administrativa per assegurar la seva eficàcia, l’Agència Estatal d’Administració Tributària podrà practicar la notificació per mitjans no electrònics.

- L’assenyalament d’aquests 30 dies el poden portar a terme tant les empreses com els apoderats per la recepció de notificacions de l’empresa.

- Els 30 dies són de lliure elecció i es poden saltejar (no cal agrupar-los).


- Si la inclusió al sistema d’adreça electrònica es realitza durant l’any, es podrà gaudir de la totalitat dels 30 dies naturals de l’any en curs, sense necessitat de prorratejar-los.


- La sol•licitud dels dies s’ha de fer amb una anticipació mínima de 7 dies naturals al primer dia en què hagi de sortir efectes, de tal manera que si es vol escollir el dia 1 d’agost, la sol•licitud s’haurà de fer el dia 25 de juliol.


Cal tenir en compte, en el supòsit que es donés aquest cas, que si es posés una notificació el dia 31 de juliol a les 23 hores, s’entendria notificada correctament.


- L’assenyalament dels dies es podrà modificar tantes vegades com es vulgui, respectant l’anticipació mínima de 7 dies naturals al primer dia en què hagi de sortir efectes.


- Evidentment, per poder fer aquests tràmits es requereix de certificat d’usuari.

Com es realitza l’assenyalament d’aquests 30 dies?


Cal accedir a la Sede Electrónica del web www.agenciatributaria.gob.es o www.aeat.es (que trobareu a la part superior dreta).

A continuació, s’ha d’anar a l’apartat Tablón de anuncios (que trobareu a la part inferior del centre), i anar a l’accés Notificaciones electrónicas.


Finalment, cal accedir a Solicitud de días en los que no se podrán notificaciones en Dirección Electrónica Habilitada.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada